valbefinnande.blogg.se

En blogg om min väg till något större

Hallihallå!

Kategori: Inspiration & Motivation

Började skriva ett deppigt och segt inlägg igår men sket i det. Har jag inget kul, inspirerande och motiverande att skriva så skiter jag hellre i det faktiskt... Inte roligt för er att läsa att jag är förkyld och seg tex utan mycket bättre att skriva att jag köpt ett par skit-heta svarta jeans idag eftersom mina andra är spårlöst borta. 200 spänn på Monkey, ett underbart köp! Köpte de i en mindre storlek än vad jag brukar ha, eller rättare sagt tre-fyra storlekar mindre för att peppa mig inför sommaren 2013! De sitter fint i benen men min midja hade behövt minska lite så att allt inte väller ut... Men jag fattar verkligen poängen med att köpa sina pepp-jeans, det motiverar ju en superbra! Bara efter jag köpte de, tog jag belutet att gå av tre hållplatser innan jag burkar gå av för att promenera den sista biten. Pepp! 
 
Jag kan även meddela er att jag är 4 dagar rökfri idag! Helt sjukt! Fjärde dagen brukar alltid vara svårast men har jag bestämt mig så har jag. 2013 har börjat bra! 
 

Nu ska ni få veta vad mitt stora nyårslöfte är. Jag vill leva mina dagar som att de vore mina sista så därför har jag bestämt att ett av mina nyårslöften ska vara:
Gör något oväntat varje dag!
 
 
Jag kan säga er att det funkar bra, jag ser mer positivt på det kommande året, är peppad till att hela tiden sikta högre och följa mina drömmar och jag har faktiskt gjort minst en sak som var oväntat varje dag:
 
  • Tisdag 1/1 2013: Gick ut på långpromenad, hade inte tränat på längre och ni vet ju att det är att komma ut som är det svåraste. 
  • Började på min egen orientaliska koreografi
  • Onsdag 2/1 2013: Ville inte sega hela dagen, gjorde något åt det, tog mig upp med mental styrka, ringde min mamma och pratade med henne och sen ringde jag min kära vän N som sedan kom hem till mig för Titanic, fruktsallad och chips & dippa. Fegade inte ur för mörkret på vägen till affären (vissa saker låter kanske löjliga men det är sånt som jag kämpar för varje dag). Stod emot när min kära vän N rökte mina sista cigaretter, jag har bestämt mig! 
  • Torsdag 3/1 2013: Köpte skinny jeans för att motivera mig att dra till gymmet, promenera, jogga, dansa, äta rätt och bli fit till sommaren. Jag ska bli den bästa versionen av mig och vad jag känner nu så är jag en väldigt bra bit på vägen att komma till något större. Ska göra mina sista läxor och ta en långpromenix. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: