valbefinnande.blogg.se

En blogg om min väg till något större

Vart kommer tiden ifrån och hur gör man av med den?

Kategori: Personligt

Vart kommer tiden ifrån och hur gör man av med den?
 

Känner att denna dagen varit osammanhängnde, nödvändig och fin. Grät som ett barn när jag kom hem, dels för tröttheten men också för klumpen i magen som gör att jag gömmer mig på toaletten... Det är nämligen 3 år sen idag jag blev rånad, kniv-rånad och berövad min frihet. Det var därför jag inte kunde sova i natt, kom jag på nu i efterhand. Det var en stor förändrig i mitt liv, en stor vändning. Efter att jag ringt min mamma (?) och pratat av mig kändes allt bara mycket värre och jag bölade som jag vet inte vad.
Senare mötte jag upp min finaste vän N, som piggade upp mig och fick mig att sluta skaka. Hon har fått jobb på samma ställe som mig, idag fick hon bekräftat att hon ska få provjobba. Vi gick till ett köpcentrum i stan och sprang runt för att fira med lite förnster-shopping. För mig var det tröst-shopping. Det hela slutade med köp av hårfärg, kaffe och cigg. Jag rökte igen, jag tänker inte ursäkta mig för jag står för konsekvenserna! 
Nu är jag inte rökfri längre och jag har en alldeles illröd hårfärg. Bild kommer imorgon! 
 
Jag färgar eller klipper alltid mitt hår när jag vill ha ett avslut på något. Idag gick jag för första gången exakt samma väg som jag gick när jag blev rånad. Jag återupplevde det igen med ett illamående och fladdrande bilder bakom ögonlocken. Flashbacks. Jag bestämde mig för att göra detta för att en gång för alla möta mina rädslor kring den händelsen, för att ta till mig det otäcka minnet för att inte torteras med det på nätterna... 
Det funkade och nu är det slut. Det ska inte få förändra mig mer, den styrkan och det modet jag har nu ska jag bara bygga upp mer och mer, dag för dag! 
 
 
Eftersom jag inte sovit särskilt mycket ska jag lägga mig till ro nu, försöka somna och kanske fälla några tårar.
 
Godnatt! <3
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: