valbefinnande.blogg.se

En blogg om min väg till något större

Tilden går långsamt

Kategori: Personligt

Sovit ca tre timmar i natt. Helt slut, massa tankar på huvudet och min sömnlöshet tar över ibland för att huvudet proppas med för mycket tankar och funderingar...

Låg och kollade på Greys Anatomy hela kvällen och de avsnitten jag såg uppmanade en till att tänka "Life's short"
Det är ju mitt nyårslöfte: "Make everyday count." Jag känner inte att jag gör det så mycket, jag kämpar visst gör jag det men jag vill känna mig levande och känna livets rus varenda dag!

Just nu går tiden långsamt, mitt huvud känns som tuggummi fast att jag faktiskt druckit både te och kaffe plus en croassant för att få i mig socker för att vakna. Men har man inte sovit så har man inte...

Idag är det tre år sen mitt liv tog en vändning, det är tre år sen jag blev rånad idag, det var det son var konsekvensen för allt annat som bröt ut men också min sociala fobi, paranoia och osäkerhet. Det var det som fick mig att tänka i natt. Var hade jag stått idag om det inte hänt? På något sätt försöker jag vara tacksam, hur förbannad jag än är så avslöjades hemligheterna en gång för alla... Nu har jag fått en chans att gå vidare och jag har tagit den, varför klamra sig fast vid något som inte var bra alls? Vid något som förstörde mitt spralliga, aktiva sinne som ersattes av en obotlig osäkerhet och en tysthet som skrek. Jag måste skriva av mig, dessa dagarna är superjobbiga. Hoppas ni har det bättre puss!! ❤

TIO DAGAR RÖKFRI IDAG!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: