valbefinnande.blogg.se

En blogg om min väg till något större

En välbehövlig helg utan "Heffa-klumpen"

Kategori: Vardag

Första helgen efter skolan börjat.
Den var välbehövlig, eftersom jag haft sommarlov har jag inte riktigt kommit till den här "koppla av" punkten och att jag skulle försöka göra så mycket som möjligt på dessa två dagarna. Jag har haft det supertrevligt med mina nya klasskompisar som jag lyckats komma väldigt nära på ca sex dagar. Det känns bra! Vi hade bak-party och bakade massa muffins, delade med varandra av recept och erfarenheter. Jag gjorde regnbågsmuffins för första gången också!

Efter vi glaserat och dekorerat färdigt så var det redan midnatt men då satte vi oss på terassen, åt muffins och snackade. Jag fick mitt riktiga tjej-snack på länge.
Jag vaknade pigg morgonen idag trots att jag somnade vid fem. Sen stack jag till pappa och för första gången kände jag inte den här "Heffa-klumpen" i magen. Jag har skrattat, pratat, lagat mat och kommit min andra familj mycket närmre. Nog om vad jag gjort. Jag är glad och imorgon börjar skolan igen. På riktigt. Ska ha praktisk dag imorgon. KUL!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: