valbefinnande.blogg.se

En blogg om min väg till något större

Take your time, don´t be shy ill cover your eyes tonight

Kategori: Vardag

Första skoldagen! Skönt med rutiner igen och skönt med en ny start. Jag ska bli den bästa versionen av mig själv detta läsåret. Jag ska utnyttja min tid men mycket träning, gott sällskap och kreativitet. Känner mig sjukt pepp inför gymnasiet.
Jag ska gå en treårig utbildning i livsmedel med inriktning bageri och konditori. Det är klart att det pirrade i magen, ni som redan börjat gymnasiet vet ju känslan av det där nya, orörda och oupptäckta. Man kollar mot folkmassan, ser vem som är nya ettor och vem som gått där förra året. Klungorna där de står oberörda, uttråkade och röker de har ju definitivt gått där innan. Men de som står ensamma och vrider sig som om de fått en ko-bajsare i byxan, de är nya ettor. Jag mötte några blickar från klungorna, de som stod ensamma låtsades inte se mig. Men de uttråkade mötte mig med en blick som visste att jag var ny, precis som jag visste det, visste de också det... Ganska cool känsla, lite obehaglig men definitivt ny. Sen fick vi gå in till uppropet i Aulan, där satt alla utspridda som "prickar på ett tyg". Min nya mentor mjukade upp oss lite och snart vågade vi nästan se varandra i ögat. Det enda jag kunde tänka var "Tänk att jag ska gå med de i tre år! Nya människor och ny miljö. Fy vad konstigt."
 
Jag som haft det så otroligt jobbigt med att välja, så kommer jag dit och känner att detta är rätt. Direkt. Det kändes varmt, nervöst men ändå gosigt i magen och jag ville bara upptäcka mer av min tid på den nya skolan. Jag är sjukt pepp!
 
Efter skolan tog jag mig hem, käkade lunch och sen bar det av mot Malmöfestivalen. Nu ska jag få många timmars sömn efter mycket intryck och känslor. Godnatt! <3
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: