valbefinnande.blogg.se

En blogg om min väg till något större

Back on track

Kategori: Hälsa

Ute på spåret igen. Sprang 6,5 km. Mår bra nu. Jag känner mig snällare mot både mig själv och andra. Lugnare. Åh vad jag har saknat träningen. Jag trodde att jag inte orkade, att min kropp var för slut och att mitt psyke var på sned men detta var precis vad jag behövde! Jag ska försöka vara duktig med maten, men inte för duktig ni som fattar vad jag menar. Jag vill faktiskt inte tillbaka till samma spår... Jag vill ut i det nya spåret! Till mitt nya liv, där jag är hälsosam, stark och gladare än jag är nu. När det hela tiden går frammåt mot målet, precis som i löparskorna. Jag vill att mitt liv ska bli en löp-runda. En som ger mig nog med flås, som min kondition klarar av och som gör att jag till slut kommer fram till målet. Poetiskt men åh så sant.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: