valbefinnande.blogg.se

En blogg om min väg till något större

Bellydance til you die!

Kategori: Vardag

Jag går på orientalisk dans, eller som man också kan kalla det: magdans två gånger i veckan.
De är de lyckligaste och sorgligaste timmarna i veckan för jag kommer i sådan kontakt med min kropp. Alla känslor bara kommer ut på dansgolvet! Det är så skönt! Efter 1h,15 min är jag igång så jag och min vän dansar på busshållplatsen efter lektionen. Det är det roligaste jag vet och desto fler lektioner desto mer vågar jag släppa loss. Det är en underbar konst att utforska och min magdans är en av de bästa. Jag gick först hos en annan tjej som var elev till den läraren jag har nu! 
 
Hon är så duktig på att lära ut, både "teoretiskt" alltså om dansen och själva dansen. Hon får också oss alla tjejer att släppa loss till slut... Jag dansar en libanesisk poplåt och ett trumsolo. Jag lär mig mycket och jag älskar varje sekund, jag behöver verkligen det just nu. Veckan går mycket snabbare när man inte bara är hemma och tråkar/pluggar varje kväll utan också unnar sig något roligt som man älskar. 
 
Här kommer en video på min kära magdanslärare Selina Sevil:
 
 
Vi får se om jag vågar lägga upp en video när jag dansar någon gång... 
 

Godnatt alla fina! <3 Har ni något som ni ägnar er mycket tid åt för att ni älskar att göra det? 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: