valbefinnande.blogg.se

En blogg om min väg till något större

Den bästa hämnden är att skaffa sig ett bra liv

Kategori: Vardag

Jag skulle vilja göra en dokumentär av mitt liv. Se hur musiken förstärker känslorna som spelas upp med hjälp av bilder och en röst som berättar min historia. Alla inblandade skulle bli intervjuade men jag skulle vara huvudrollen. Det skulle hjälpa mig att förstå en helbild av vad jag varit med om. Känslorna förvirras av allting omkring så inför de valen jag ska stå inför nu, skulle jag behöva något som gjorde att jag såg det med resonliga ögon men ändå med hjärtat. Det är nu mitt liv händer, varje sekund är ett steg närmre döden. 
 
Dream as you´ll live forever, live as you´ll die today
 

Rättsamhället, eller Sverige kommer inte ge mig den upprättelsen jag längtat efter. Jag har gått genom polisförhör och gamla sår som rivs upp till ingen nytta. Det var iallafall så jag kände igår, att tiden bara flyter förbi och att det aldrig blir någon ändring eller förbättring. Men just nu är det faktiskt så att det inte kan (får) bli värre. Som det är nu klarar jag inte skolan, och min utbildning är det jag satsar på så jag är skiträdd för att det ska gå snett... De senaste dagarna har varit kaotiska, jag har försökt komma ihåg hur jag vill att mitt liv ska se ut och att det faktiskt finns något att hålla fast vid. 
 
Den bästa hämnden är att skaffa sig ett bra liv.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: