valbefinnande.blogg.se

En blogg om min väg till något större

Låt mig bara få glida fram på ett bananskal...

Kategori: Vardag

Jag satt på bussen hem, har just fått reda på att nästan hela min årskull vill gå bageri/konditori som inriktning när man får välja till nästa år... Det är bara betygen som avgör, de som har högst betyg kommer komma in först och säkrast. Pressen ligger på som en varm platta på spisen man glömt. 
Jag är sjukt rädd att jag inte kommer klara det, sjukt rädd att jag inte kommer orka att ligga på topp hela tiden. Detta är det enda jag vill, en karriär inom bageri/konditori och att till slut få äga mitt eget. Det är min dröm. 
 
Jag vet så många som bara "glider fram på ett bananskal" genom jobbiga tider, som aldrig behöver anstränga sig enormt för framgång, som gör läxorna lite halvdant men ändå får toppbetyg. Just nu vill jag bli en av dem, utan ansträning att lyckas att nå målet jag vill komma till. Trots att jag bor i jourfamilj, kommer ha igång polisförhör och möten, att jag ändå kommer till den inriktningen jag vill ha. Att jag visar mig själv att jag klarar det utan att gå in i väggen. Utan att köra slut på mig, att ställa för höga krav utan mer "Som att glida fram på ett bananskal."
 
Det är så jag känner idag. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: