valbefinnande.blogg.se

En blogg om min väg till något större

Miss beslutsångest

Kategori: Personligt

Japp, hon är på besök igen, min bästa vän... Miss belutsångest. Yey! Varje gång jag loggar in på bloggen så försvinner inspirationen direkt, även fast jag några sekunder tidigare hade målat upp ett super-inlägg som betalade av skulden för min frånvaro här på bloggen.
Detta är min dagbok ju, jag vet att jag må bättre av att skriva av mig, men jag vågar inte berätta helt ärligt om vad som pågår i min hjärna just nu. Jag har blivit Miss-Beslutsångest igen. Jag är mesig, gör inga val och tack, vi är tillbaka på ruta ett igen... Jag känner mig ovärdig och när jag kollar mig i spegeln är det som att tiden spolats tillbaka. Jag vet inte om det är höstdepp eller om det är allvar och att jag är på väg ner i svackan som är så åh så djup, igen.... 
 
Jag vill inte tillbaka, jag vill bara inte. Jag vet inte var jag ska börja, någonstans, inte i skolan, inte här på bloggen, inte på mitt rum. Jag vet inte hur jag ska få ihop allt i huvudet. Jag känner mig allmänt back. Jag måste samla ihop all oro, lägga den i en låda och gömma den någonstans där jag inte kan hitta den på ett tag. Pallar inte gå runt att må dåligt längre, jag vill bara leva normalt med normala känslor... 
 
Jag vet inte vad jag ska skriva mer nu, har typ fyra prov och skit att plugga på men jag pallar inte...
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Ibland när jag har för mycket att tänka på/att göra så brukar jag reagera helt passivt. Att man inte gör nånting istället för allting! Rada upp allt på en lista så tar du en sak i taget och kryssar av eftersom. Då blir det lättare. ;)

    Svar: Tack för tipset :) Jag brukade göra så men mina listor blev tvångstankar... Jag blev extrem med det så jag ska istället försöka ta allt med en nypa salt och göra det jag känner att jag orkar. Tack ändå för att du bryr dig <3
    flamingorosa.blogg.se

    2012-10-18 | 15:27:05
    Bloggadress: http://Mybetterself.blogg.se
  • Amanda säger:

    Jag kommenterar inte så ofta men tänkte bara säga att jag kikar in här varje dag. Du är jätteduktig, det är bara kämpa på. Alla har dåliga dagar eller perioder men det är bara att kämpa på, göra vad som känns bäst för dig. Man får ge upp ibland bara man reser sig upp igen sen. Och du får skrivaprecis vad du vill i din blogg, vi kommer inte att döma dig ♥

    Svar: Tack fina fina du, alla mina läsare gör min dag. Puss på dig <3
    flamingorosa.blogg.se

    2012-10-19 | 11:27:52
    Bloggadress: http://www.burnitoff.blogg.no

Kommentera inlägget här: