valbefinnande.blogg.se

En blogg om min väg till något större

Någonting har tänt till inuti mig

Kategori: Vardag

Nä nu ska jag inte deppa hela tiden, kroppen blir så trött av det. Någonting har tänt till i mig och jag känner att mitt liv är på väg någonstans. Det är första gången i mitt liv som jag känner så. Motivationen att inte slösa bort mitt liv på cigg eller sprit är på topp. Jag har verkligen ingen lust längre att vräka i mig en hel påse ostbågar som jag köpte idag. Öppnade påsen efter någon timme jag köpt den, i vanliga fall hade jag öppnat den direkt. Jag tog några stycken sen stoppade jag ner påsen igen. Samma sak med cigg-packet som jag köpte som "tröst" efter alla känslor idag. Har rökt två eller tre och nu har jag ingen lust längre att röka mer. Allting känns lagom och jag har också förstått vad som är viktigt i mitt liv just nu.
Jag var på BUP idag och när M frågade mig vad jag ville ha ut av mötet och vad jag ville förbättra i min och mammas relation.
Jag brast ut "Just nu bryr jag mig inte alls om vår relation och det är skönt." Det kom från hjärtat för när jag hade sagt det så gick det upp för mig att det faktiskt var så! 
 
Jag vill satsa på dansen fullt ut. Vill känna mig mer vältränad och slim när vi har uppvisning om cirka nio veckor. Jag ska kämpa som fan, träna dansen varje dag, spara pengar till privatlektioner så att jag kan slipa på det jag inte kan, träna konditionsträning alla dagar då jag inte dansar och sluta röka. Försöka äta rätt och verkligen ge mig hän åt dansen och hälso-livet. Sova ordentligt och ta hand om mig allmänt. Jag har inga förbud, jag får festa, somna sent, röka och äta onyttigt men motivationen att inte göra det och istället satsa på hälsan och glädjen i dansen som jag kommer ha om jag verkligen ger mig hän och utvecklar mig. Den motivationen är på topp! 
 
Sjukt att jag kan vara så här glad och motiverad efter min dag idag. Det bevisar att det är någonting som tänt till i mig. Nu ska jag sova! 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: