valbefinnande.blogg.se

En blogg om min väg till något större

Lite förklaringar

Kategori: Personligt

Jag har probem med maten. Min psykolog tycker att man kan kalla det ätstörningar. Det tycker jag med, innan jag stoppar något i munnen försöker jag räkna ut kalorierna och jag får ångest när jag äter något onyttigt. Träna är ett måste och jag har en målvikt till nyårsafton. En målvikt som gör att jag egentligen inte ska äta något alls nästan... I den här ätstörningen är jag två personer... Den ätstörda och den som är "vettig" och försöker vinna över den ätstörda. Det är en kamp varje dag, varje timme och varje sekund. Hela dagarna tänker jag på mat. På vad jag vill äta, vad jag ska förbjuda mig att äta, nya maträtter, kaloriräkning, diet-tänk. Ja allt. Så jag blir ganska trött... Jag vill så gärna gärna bli av med tvånget men sen vill jag också gå ner sådär 30 kg helt utan att göra något. Alla vet ju att det inte går men man får väl drömma?
 
Så jag har ett dilemma, jag vill inte äta onyttigt och jag vill gå ner i vikt men jag vill heller inte må SKITDÅLIGT för att jag inte sköter mig och äter som man ska... Så... hjälp mig?
Jag har trots allt ett nytt hem med nya vanor och regler och jag vettefan hur jag ska komma undan med allt onyttigt. Min lilla jour-mamma kom till soffan igår med kanelbullar och mjölk. Det var så gulligt men på samma gång ville jag tacka nä.. Detta är såna vardagsproblem jag alltid tampas med men som jag inte vågat skriva. Men... nu vågar jag. 
 
Så, hur kommer er dag se ut? (=
 

Kommentarer

  • Sagobarn säger:

    Testa att äta nyttigt och lite mindre än vanligt då? I stil med HSGD. Så att du din kropp fortfarande kan fungera som den ska och bantningen inte styr över hela ditt liv.

    Svar: Tack för tipset, ska försöka hitta den inre styrkan i mig själv för att klara det! (= <3
    flamingorosa.blogg.se

    2012-09-21 | 08:01:15
    Bloggadress: http://skillnaden.blogg.se

Kommentera inlägget här: