valbefinnande.blogg.se

En blogg om min väg till något större

Morgonen efter stormen

Kategori: Personligt

Första natten i min nya säng, jag är inte bitter... än. Familjen är jättetrevlig och de tar ögonkontakt med mig som att de vet. Jag ska få skjuts till skolan idag, har ett matteprov som jag inte hunnit plugga till... ush. Men nu i helgen ska jag bara lära känna familjen och göra mina läxor. Jag hoppas detta blir bra, som att jag får en paus från mitt kaosiga liv. Jag har sovit helt okej, har en söt liten katt som heter Emma som ha legat hos mig hela natten.
 
Ingen av mina kompisar vet att jag flyttade igår, jag skulle behöva stödet och kärleken men på sama gång så skäms jag. Jag har inte berättat för någon mer än min mamma, pappa och moster. Moster är skitförbannad på mina föräldrar att det ska behöva gå såhär långt. Jag kan bara känna detsamma. Men nu ska jag ta på mig kläder och börja ta mig till skolan.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: